Η ενασχόληση του 5ου τμήματος με τον κύκλο του νερού,άρχισε μια βροχερή μέρα στην πρωινή παρεούλα.
"Κατά τη διάρκεια της συζήτησης είπα στα παιδιά ότι το προηγούμενο βράδυ μια σταγονίτσα χτύπησε το παράθυρό μου και μου ζήτησε να πω την ιστορία της για το ακούραστο και μεγάλο ταξίδι της που βρίσκεται στο βιβλίο:
"Κατά τη διάρκεια της συζήτησης είπα στα παιδιά ότι το προηγούμενο βράδυ μια σταγονίτσα χτύπησε το παράθυρό μου και μου ζήτησε να πω την ιστορία της για το ακούραστο και μεγάλο ταξίδι της που βρίσκεται στο βιβλίο:
"Το σύννεφο που έβαλε τα κλάματα" της Σ.Μαντούβαλου
Αφού το διαβάσαμε,ζωγραφίσαμε αυτό που μας άρεσε.
Παρακολουθήσαμε τον κύκλο του νερού
Παίξαμε την ιστορία της σταγόνας σε ομαδικό επιτραπέζιο
κάναμε μια ομαδική εργασία με πλαστελίνη
Μάθαμε για το ουράνιο τόξο και τα εφτά χρώματα του
και το κατασκευάσαμε!
και το κατασκευάσαμε!
Προβληματιστήκαμε για το πού συναντάμε το νερό στη φύση:
στα ποτάμια,στις λίμνες,στη θάλασσα,στους πόλους της γης,αλλά και στην ατμόσφαιρα παρόλο που δεν το βλέπουμε.
Γνωρίσαμε τις τρεις καταστάσεις του νερού:ως υγρή να παιρνει το σχήμα του σκεύους στο οποίο το βάλαμε,στερεή ως παγάκι,αέρια όταν εξατμίζεται.
Ακούσαμε κι αναγνωρίσαμε τους ήχους της βροχής:σταγόνες,ψιχάλες,καταιγίδα,μπουμπουνητό,κεραυνός.
Τα παιδιά αποφάσισαν να κάνουμε κι εμείς τους ήχους της βροχής με μουσικά όργανα και μετά από συζήτηση καταλήξαμε να κάνουμε:τις σταγόνες με τα ξυλάκια,το ψιχάλισμα με μαράκες,τη βροχή με κουδουνάκια και ντέφια,την καταιγίδα με καστανιέτες,το μπουμπουνητό με ταμπουρίνα και τους κεραυνούς με πιατίνια.
Αφού χωρίστηκαν σε ομάδες και ακολουθώντας τη δική μου αφήγηση τα παιδιά απέδωσαν με κρεσέντο-ντεκρεσέντο, το βαθμιαίο δυνάμωμα και τη βαθμιαία εξασθένηση της βροχής."
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου