Παρασκευή 4 Δεκεμβρίου 2015

Βήματα για τη ζωή-συναισθήματα

 Σύμφωνα με τη συγγραφέα του βιβλίου "Βήματα για τη ζωή"-κ. Ν. Κουρμούση και σύμφωνα και με τις απόψεις των παιδιών, συναισθήματα είναι ό,τι νιώθουμε,ό,τι αισθανόμαστε.Όλοι οι άνθρωποι έχουν συναισθήματα.Ένας τρόπος με τον οποίο γίνονται αντιληπτά είναι οι σωματικές ενδείξεις.Η παρατήρηση λοιπόν των άλλων μπορεί να μας βοηθήσει  να καταλάβουμε πώς νιώθουν.Αφού μιλήσαμε  με τα παιδιά για τα συναισθήματα,προσπαθήσαμε να μάθουμε και με ποιον τρόπο θα μπορούμε να τα μαντεύουμε, να καταλαβαίνουμε δηλαδή τα συναισθήματα των άλλων ανθρώπων.
 Είδαμε πίνακες του Γ.Ιακωβίδη και προσπαθήσαμε να καταλάβουμε τι νιώθουν τα πρόσωπα που εικονίζονται.Πώς το καταλάβαμε;- από την έκφραση του προσώπου τους, από τη στάση του σώματός τους......
                                                 
                                               
                                             
                                             
          Ακούσαμε και χορέψαμε το τραγούδι των συναισθημάτων:

παίξαμε το παιχνίδι"μάντεψε τι νιώθω"....
αλλά παρατηρήσαμε και πίνακες του Mark Rothko για τα συναισθήματα
                                                               
                                                      
                                                     
Τα παιδιά παρατήρησαν τους πίνακες και απάντησαν στις ερωτήσεις:τι χρώματα βλέπετε; τι σχήματα ; τι αισθήματα σας προκαλούν; τι λέτε να ένοιωθε ο ζωγράφος όταν τους ζωγράφιζε;ποιον θα θέλατε να έχετε στο σπίτι σας;.......
κλείσαμε με την υπόσχεση ότι θα προσπαθήσουμε να ζωγραφίσουμε κι εμείς όπως ο Mark Rothko και να έχουμε έναν τέτοιο πίνακα στο σπίτι μας.

Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου 2015

Παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία

Η Παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία-3 Δεκεμβρίου- θεσπίστηκε και τηρείται παγκόσμια από τα Ηνωμένα Έθνη το 1992.
Η κ. Νινέτα-υπεύθυνη του τμήματος ένταξης-συνεχίζοντας την προσπάθειά της για ευαισθητοποίηση των παιδιών σχετικά με τη διαφορετικότητα, προώθηση της συνεργασίας,αναγνώριση και αποδοχή της προσωπική τους ταυτότητας,σχεδίασε και υλοποίησε σχετικές δράσεις.Οι δράσεις θα συνεχιστούν και τις επόμενες μέρες προκειμένου να συμμετέχουν σταδιακά και σε μικρές ομάδες,όλα τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας (64!).
 Η κ. Νινέτα μας περιγράφει τις σημερινές δραστηριότητες:
"Στην αρχή διαβάστηκε το βιβλίο «Δεν πειράζει να είσαι διαφορετικός» του Τοντ Παρ
Ακολουθεί συζήτηση σχετικά με το περιεχόμενο του βιβλίου η οποία κατευθύνεται προς το τι σημαίνει να είσαι διαφορετικός, τις ομοιότητες και διαφορές με τους άλλους, πόσο σημαντικό και ενδιαφέρον είναι να είσαι διαφορετικός.Γίνεται αναφορά στις διαφορές που «φαίνονται» περισσότερο δίνοντας έμφαση όχι τόσο σε αυτές καθαυτές αλλά στα κοινά στοιχεία όλων των παιδιών(π.χ. σε όλους αρέσουν τα παιχνίδια).
Στη συνέχεια παρουσιάζουμε στα παιδιά τη «σβούρα των μοναδικών ανθρώπων»: Όποιος γυρίζει τη σβούρα ανακοινώνει στην ομάδα γιατί είναι μοναδικός.
Μερικές απαντήσεις των παιδιών:είμαι μοναδικός γιατί έχω φίλους, πηγαίνω στη θάλασσα, με αγκαλιάζει η μαμά μου,μου αρέσει το λούνα παρκ, μπορώ να σκαρφαλώνω,έχω ότι χρειάζομαι!.....).
Ακολούθησε το παιχνίδι« στα νησιά της φιλίας όλοι χωρούν»: Τοποθετούμε 4 στεφάνια στο έδαφος. Τα παιδιά χορεύουν με συνοδεία μουσικής σε όλο το χώρο και στο σταμάτημα της μουσικής πρέπει να μπουν στα στεφάνια της φιλίας. Η οδηγία που τους δόθηκε ήταν:κανείς δεν μένει έξω από τα στεφάνια της φιλίας.Σταδιακά αφαιρούμε στεφάνια μέχρι να μείνουν μόνο 2.Σε κάθε σταμάτημα προτρέπουμε τα παιδιά να παρατηρήσουν ότι κάθε φορά βρίσκονται σε ένα στεφάνι με διαφορετική σύνθεση παιδιών και ότι,όταν συνεργάζονται κανείς δεν μένει έξω.
Τέλος παρουσιάζουμε στα παιδιά ένα παζλ και τους ρωτάμε τι θα γινόταν αν ένα κομμάτι έφευγε. Τα παιδιά παρατηρούν ότι δεν θα μπορούσαμε να δούμε όλη την εικόνα. Τότε τους παρουσιάζουμε τα κομμάτια του παζλ του σχολείου μας όπου κάθε παιδί είναι ένα κομμάτι του παζλ. Μετά από συζήτηση καταλήγουμε ότι όλα τα κομμάτια είναι σημαντικά για αυτό όλοι θα βάλουμε το δικό μας κομμάτι. Στη συνέχεια ο καθένας διαλέγει το δικό του κομμάτι το οποίο κολλάει στο παζλ του σχολείου. Τα παιδιά ζωγραφίζουν τον εαυτό τους και τον κολλούν γύρω από το παζλ του σχολείου.''


Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2015

Πραγματοποίηση εκδήλωσης

Πραγματοποιήθηκε σήμερα το απόγευμα με επιτυχία η εκδήλωση
 "Η ζωή του παιδιού στο νηπιαγωγείο-συμπεριφορές και αντιμετώπιση"με ομιλητή τον ψυχολόγο κ. Στράτο Βραχιώλια.
Ο κ. Βραχιώλιας για άλλη μια φορά ανταποκρίθηκε στο κάλεσμά μας και ήρθε στο νηπιαγωγείο μας προκειμένου να βοηθήσει γονείς και εκπαιδευτικούς στο ευλογημένο αλλά και δύσκολο έργο της ανατροφής και διαπαιδαγώγησης των παιδιών. 
 Μας ευαισθητοποίησε,μας προβλημάτισε,μας έβαλε σε σκέψεις....
Τον ευχαριστούμε πολύ!


Σάββατο 28 Νοεμβρίου 2015

Βήματα για τη ζωή -χρονική ακολουθία

Το ωρολόγιο πρόγραμμα του ολοήμερου νηπιαγωγείου με εικόνες για να κατανοήσουν τα νήπια τη χρονική ακολουθία των γεγονότων, αλλά και να μπορούν να παρακολουθούν καθημερινά το πρόγραμμα της ζωής τους στο νηπιαγωγείο.
Αφού περιγράψαμε και εξηγήσαμε την κάθε εικόνα,είπαμε για τη χρονική ακολουθία τους,τις παίξαμε,τις μπερδέψαμε,τις βάλαμε στη σειρά και στη συνέχεια τις κολλήσαμε στον τοίχο βάζοντας από πάνω και ένα διακριτικό(π.χ.έναν ήλιο).Ο βοηθός έχει την ευθύνη να προχωράει το διακριτικό καθώς προχωράει το πρόγραμμα της ημέρας κι έτσι όλοι ξέρουν τι κάνουμε τώρα,τι κάναμε προηγουμένως και τι έχουμε να κάνουμε μετά.

Πέμπτη 26 Νοεμβρίου 2015

Ενημερωτική εκδήλωση

Το νηπιαγωγείο μας σε συνεργασία με το 5ο νηπιαγωγείο και το
Κέντρο Πρόληψης των εξαρτήσεων και προαγωγής της ψυχικής Υγείας της Περ. Ενότητας Έβρου 
διοργανώνει ενημερωτική εκδήλωση 
την Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2015  στις 6:30 μ.μ.
 στο χώρο του νηπιαγωγείου με θέμα:
"Η ζωή του παιδιού στο νηπιαγωγείο-συμπεριφορές και αντιμετώπιση"
Την παρέμβαση θα κάνει ο ψυχολόγος κ. Βραχιώλιας Στράτος.

Τετάρτη 18 Νοεμβρίου 2015

Επίσκεψη στην εκκλησία

Σε συνέχεια της "Γιορτής των αγγέλων" και της συζήτησης που είχαμε στο νηπιαγωγείο για τους αγγέλους,επισκεφθήκαμε την εκκλησία της γειτονιάς μας, τον Ι.Ν.Μεταμόρφωσης του Σωτήρα.
Μιλήσαμε για τη διαφορά της αγιογραφίας από τους πίνακες ζωγραφικής και παρατηρήσαμε προσεκτικά τις αγιογραφίες.
Ψάξαμε και βρήκαμε πού εικονίζονται άγγελοι και πού Άγιοι που γνώριζαν τα παιδιά.
Ο εφημέριος μας έδειξε τα μέρη του ναού, απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις μας και έλυσε όλες τις απορίες μας. 
Και λίγη ξεκούραση πριν να πάρουμε το δρόμο της επιστροφής!

Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2015

ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 12/11/2015 ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΚΛΕΙΣΤΟ ΛΟΓΩ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΣΤΗΝ  ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΡΗΞΕ Η ΑΔΕΔΥ.