Κυριακή 20 Οκτωβρίου 2019
Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2019
Άσκηση αντιμετώπισης σεισμικού κινδύνου
Πραγματοποιήθηκε σήμερα η προγραμματισμένη άσκηση αντισεισμικής προστασίας.
Τα μικρά μας αστεράκια που είχαν προετοιμαστεί με παιχνίδια,βιβλία,κατασκευές,βίντεο...έμαθαν για τη δομή της γης,
και περίμεναν με ανυπομονησία να ακούσουν το χτύπημα του κουδουνιού που ήταν το σύνθημα για να ξεκινήσει η άσκηση.Κάποια τρόμαξαν λίγο,κάποια τα έχασαν και δεν ήξεραν τι να κάνουν,αλλά γενικά όλα αντέδρασαν ψύχραιμα και με την καθοδήγηση των νηπιαγωγών,εφάρμοσαν με ηρεμία όλα όσα έμαθαν:
Τα μικρά μας αστεράκια που είχαν προετοιμαστεί με παιχνίδια,βιβλία,κατασκευές,βίντεο...έμαθαν για τη δομή της γης,
για τις τεκτονικές πλάκες που συνθέτουν ένα γιγάντιο παζλ και προκαλούν τους σεισμούς,
για τον Εγκέλαδο,
Έμαθαν για τις σωστές ενέργειες πριν από σεισμό,
κατά τη διάρκεια του σεισμού
και μετά το σεισμό
Κατασκεύασαν το βαλιτσάκι και το σακίδιο με τα είδη πρώτης ανάγκης
και περίμεναν με ανυπομονησία να ακούσουν το χτύπημα του κουδουνιού που ήταν το σύνθημα για να ξεκινήσει η άσκηση.Κάποια τρόμαξαν λίγο,κάποια τα έχασαν και δεν ήξεραν τι να κάνουν,αλλά γενικά όλα αντέδρασαν ψύχραιμα και με την καθοδήγηση των νηπιαγωγών,εφάρμοσαν με ηρεμία όλα όσα έμαθαν:
Σκύβω,καλύπτομαι,κρατιέμαι
είναι τα μέτρα προστασίας κατά τη διάρκεια του σεισμού
κι αν δεν υπάρχει κοντά κάποιο τραπέζι,
απλώς σκύβω,καλύπτομαι
Όταν ξαναχτύπησε το κουδούνι με τρία διακεκομμένα χτυπήματα που σήμαινε τη λήξη του σεισμού,τα παιδιά με ηρεμία έκαναν το "τρενάκι τους",βγήκαν με τάξη από το κτίριο
και πήραν τη θέση τους στο προκαθορισμένο σημείο.
Αφού έγινε η αξιολόγηση κι εντοπίστηκαν τα λάθη,όλα τα παιδιά πήραν το βραβειάκι τους!
το βραβείο συμμετοχής σε αντισεισμική άσκηση, αφού όλα τα παιδιά τα πήγαν πολύ καλά!
Συγχαρητήρια παιδιά!
(τα σχέδια για τις κατασκευές είναι από το διαδίκτυο:ευχαριστούμε πολύ τις συναδέλφους που μοιράζονται τις ιδέες τους!)
Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2019
Πολιτική Προστασία και Πολιτική Άμυνα
Από το Σύλλογο διδασκόντων του νηπιαγωγείου ανακοινώνεται ότι
σχετικά με την
Πολιτική Προστασία και Πολιτική Άμυνα
στις
Σχολικές Μονάδες, στο
νηπιαγωγείο μας εφαρμόστηκαν όλα
όσα
αναφέρονται στο με αρ.
Φ.201.011.598.Α1/03.09.2019
έγγραφο του ΥΠΑΙΘ .
Η
πρώτη άσκηση αντιμετώπισης σεισμικού
κινδύνου θα
πραγματοποιηθεί στο νηπιαγωγείο την Τετάρτη
16 Οκτωβρίου
στις 11:45 για τα πρωινά τμήματα
και στις 15:00 για τα ολοήμερα
τμήματα.
Τα
νήπια θα προετοιμαστούν κατάλληλα από
τις υπεύθυνες
νηπιαγωγούς με τη βοήθεια
βιβλίων, παιχνιδιών, αλλά και του
Εάν
συμβεί κάποιο έκτακτο σοβαρό γεγονός
και αποφασιστεί από
τους αρμοδίους
φορείς η διακοπή της λειτουργίας των
σχολικών
μονάδων,οι γονείς θα παραλάβουν τα παιδιά τους από το χώρο
καταφυγής του σχολείου
που είναι η αυλή του.Αν η αυλή κριθεί ως
επικίνδυνος χώρος συγκέντρωσης,ως δεύτερος χώρος έχει οριστεί
το προαύλιο του Ι.Ν.Μεταμόρφωσης του Σωτήρα.
Σάββατο 5 Οκτωβρίου 2019
5 Οκτωβρίου-Παγκόσμια ημέρα των εκπαιδευτικών
"Η Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών, γνωστή επίσης ως Διεθνής Ημέρα Εκπαιδευτικών, γιορτάζεται κάθε
χρόνο στις 5 Οκτωβρίου. Καθιερώθηκε το 1994, τιμώντας την ελεύθερη
διδασκαλία η οποία υπογράφηκε το 1966 μέσω της απόφασης της UNESCO/ΔΟΕ για τη Σύσταση σχετικά με το Καθεστώς
των Εκπαιδευτικών που αναφέρεται στην κατάσταση και στις συνθήκες των
εκπαιδευτικών σε όλο τον κόσμο. Αυτή η Σύσταση υπογραμμίζει
τα πρότυπα σχετικά με την πολιτική των εκπαιδευτικών, την πρόσληψη και την
κατάρτιση καθώς και την δια βίου εκπαίδευσή τους, την απασχόληση και τις
συνθήκες εργασίας τους. Η Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών στοχεύει στο να
επικεντρωθεί "στην εκτίμηση, την αξιολόγηση και τη βελτίωση όλων των
εκπαιδευτικών του κόσμου" και να δώσει την ευκαιρία να εξετάσουν ζητήματα
σχετικά με τους εκπαιδευτικούς και τη διδασκαλία." ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ
αφιερώνεται σε όλες τις δασκάλες που αναγνωρίζουν τον εαυτό τους στους στίχους του ποιήματος......εξαιρετικά αφιερωμένο στις δασκάλες του σχολείου μας!
"Προσευχή της δασκάλας"
Κύριε,εσύ που δίδαξες,συχώρα με που διδάσκω-
που φέρω το όνομα της δασκάλας,
που Εσύ έφερες όταν ήσουν στη Γη.
Δώσε μου την μοναδική αγάπη για το σχολειό μου·
που ούτε το κάψιμο της ομορφιάς να είναι ικανό
να κλέψει την τρυφεράδα μου απ’ όλες τις στιγμές.
που ούτε το κάψιμο της ομορφιάς να είναι ικανό
να κλέψει την τρυφεράδα μου απ’ όλες τις στιγμές.
Δάσκαλε, κάνε ακατάπαυστο τον ενθουσιασμό μου
και περαστική την απογοήτευση.
Βγάλε από μέσα μου αυτό τον ακάθαρτο πόθο
για δικαιοσύνη που εξακολουθεί να με ταράζει,
το γελοίο απομεινάρι της διαμαρτυρίας
που βγαίνει από μέσα μου όταν με πληγώνουν.
Να μην πονάει η αγνόηση και να μην θλίβομαι
για την λήθη αυτών που μας δίδαξαν.
και περαστική την απογοήτευση.
Βγάλε από μέσα μου αυτό τον ακάθαρτο πόθο
για δικαιοσύνη που εξακολουθεί να με ταράζει,
το γελοίο απομεινάρι της διαμαρτυρίας
που βγαίνει από μέσα μου όταν με πληγώνουν.
Να μην πονάει η αγνόηση και να μην θλίβομαι
για την λήθη αυτών που μας δίδαξαν.
Κάνε με να είμαι πιο μάνα από τις μάνες,
για να μπορέσω ν’ αγαπήσω
και να υπερασπίσω όπως αυτές,
αυτό που δεν είναι σάρκα της σάρκας μου.
Βοήθα με να πετύχω να κάνω για καθένα
απ’ τα παιδιά μου τον στίχο μου τέλειο
και να σου αφήσω αυτή την άφωνη,
την πιο δυνατή μου μελωδία,
για όταν τα χείλη μου δεν θα τραγουδούν πια.
για να μπορέσω ν’ αγαπήσω
και να υπερασπίσω όπως αυτές,
αυτό που δεν είναι σάρκα της σάρκας μου.
Βοήθα με να πετύχω να κάνω για καθένα
απ’ τα παιδιά μου τον στίχο μου τέλειο
και να σου αφήσω αυτή την άφωνη,
την πιο δυνατή μου μελωδία,
για όταν τα χείλη μου δεν θα τραγουδούν πια.
Δείξε μου τη δύναμη του Ευαγγελίου σου έγκαιρα,
για να μην εγκαταλείψω τη μάχη της κάθε μέρας
και της κάθε ώρας γι αυτό.
Βάλε στο δημοκρατικό σχολειό μου,
για να μην εγκαταλείψω τη μάχη της κάθε μέρας
και της κάθε ώρας γι αυτό.
Βάλε στο δημοκρατικό σχολειό μου,
τη λάμψη που σκορπίζεται
από το τρέξιμο των ξυπόλυτων παιδιών.
από το τρέξιμο των ξυπόλυτων παιδιών.
Κάνε με δυνατή,
ακόμα και στη γυναικεία αδυναμία μου
και στη γυναικεία φτώχεια μου·
κάνε με αδιάφορη για ότι μπορεί
να μην είναι αγνό,
για κάθε πίεση που δεν είναι
της θερμής θέλησής σου στη ζωή μου.
ακόμα και στη γυναικεία αδυναμία μου
και στη γυναικεία φτώχεια μου·
κάνε με αδιάφορη για ότι μπορεί
να μην είναι αγνό,
για κάθε πίεση που δεν είναι
της θερμής θέλησής σου στη ζωή μου.
Φίλε, συντρόφεψέ με! Στήριξέ με!
Πολλές φορές δεν θα έχω άλλο
από Σένα στο πλευρό μου.
Όταν το δίδαγμά μου θα είναι πιο αγνό
και πιο θερμή η αλήθεια μου,
θα παραμείνω χωρίς τα εγκόσμια·
αλλά Εσύ τότε θα με κυβερνήσεις
ενάντια στην καρδιά σου,
που γνώρισε αρκετά
τη μοναξιά και την αδυναμία.
Δεν θ’ αναζητήσω παρά
στη ματιά σου τη γλυκύτητα της αποδοχής.
Πολλές φορές δεν θα έχω άλλο
από Σένα στο πλευρό μου.
Όταν το δίδαγμά μου θα είναι πιο αγνό
και πιο θερμή η αλήθεια μου,
θα παραμείνω χωρίς τα εγκόσμια·
αλλά Εσύ τότε θα με κυβερνήσεις
ενάντια στην καρδιά σου,
που γνώρισε αρκετά
τη μοναξιά και την αδυναμία.
Δεν θ’ αναζητήσω παρά
στη ματιά σου τη γλυκύτητα της αποδοχής.
Δώσε μου απλότητα και βάθος·
λύτρωσέ με απ’ το να είμαι
περίπλοκη ή κοινότυπη στο καθημερινό μου μάθημα.
λύτρωσέ με απ’ το να είμαι
περίπλοκη ή κοινότυπη στο καθημερινό μου μάθημα.
Δώσε μου δύναμη να υψώσω τα μάτια
πάνω από το στήθος μου με τις πληγές,
μπαίνοντας κάθε πρωί στο σχολειό μου.
Να μη φέρνω στην έδρα μου τις υλικές μου ανησυχίες,
τις καθημερινές μικροαστικές θλίψεις μου.
πάνω από το στήθος μου με τις πληγές,
μπαίνοντας κάθε πρωί στο σχολειό μου.
Να μη φέρνω στην έδρα μου τις υλικές μου ανησυχίες,
τις καθημερινές μικροαστικές θλίψεις μου.
Ελάφρυνε το χέρι μου στην τιμωρία
κι απάλυνέ το, ακόμα πιο πολύ στο χάδι.
Να μαλώνω με πόνο,
να ξέρω ότι έχω διορθώσει αγαπώντας!
κι απάλυνέ το, ακόμα πιο πολύ στο χάδι.
Να μαλώνω με πόνο,
να ξέρω ότι έχω διορθώσει αγαπώντας!
Κάνε να γεμίσει με πνεύμα
το χτισμένο με τούβλα σχολειό μου.
Να τυλιχτεί με τη λάμψη του ενθουσιασμού μου
η φτωχή του αυλή, η γυμνή του αίθουσα.
Η καρδιά μου να είναι η κολώνα του
και η αγνή μου θέληση πιο δυνατή
από τις κολώνες και το χρυσάφι
των πλούσιων σχολείων.
το χτισμένο με τούβλα σχολειό μου.
Να τυλιχτεί με τη λάμψη του ενθουσιασμού μου
η φτωχή του αυλή, η γυμνή του αίθουσα.
Η καρδιά μου να είναι η κολώνα του
και η αγνή μου θέληση πιο δυνατή
από τις κολώνες και το χρυσάφι
των πλούσιων σχολείων.
Και, τέλος, θύμιζέ μου
από την ωχρότητα του καμβά του Velazquez,
ότι το να διδάσκεις
και ν’ αγαπάς παράφορα στη Γη
είναι να φτάνεις με τη λόγχη του Λογγίνου
στην καυτή πλευρά του έρωτα.
από την ωχρότητα του καμβά του Velazquez,
ότι το να διδάσκεις
και ν’ αγαπάς παράφορα στη Γη
είναι να φτάνεις με τη λόγχη του Λογγίνου
στην καυτή πλευρά του έρωτα.
Gabriela
Mistral
Μετ. Μαριάννα Τζανάκη
Μετ. Μαριάννα Τζανάκη
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)