Σάββατο 11 Απριλίου 2020

Κάλαντα του Λαζάρου

Σάββατο του Λαζάρου σήμερα και μπορεί τώρα να μένουμε στο σπίτι, τα παλιά χρόνια όμως τα κορίτσια γυρνούσαν στα σπίτια και έλεγαν κάλαντα!
τα κάλαντα του Λαζάρου!
Τα κάλαντα του Λαζάρου τα τραγουδούσαν μόνο κορίτσια,οι λεγόμενες "Λαζαρίνες".Από την προηγούμενη μέρα μάζευαν λουλούδια, στόλιζαν  τα καλαθάκια τους και σαν σήμερα γυρνούσαν από σπίτι σε σπίτι,τραγουδούσαν τα κάλαντα και εύχονταν Καλή Ανάσταση!Οι νοικοκυραίοι που άκουγαν τα κάλαντα έβαζαν στο καλαθάκι τους αυγά,φρούτα ,διάφορα φαγώσιμα ή χρήματα.
Μπορούμε όμως και τώρα που μένουμε στο σπίτι να αναβιώσουμε με ένα διαφορετικό τρόπο το έθιμο του Λαζάρου!
Να μάθουμε κι εμείς τα κάλαντα του Λαζάρου....και....
να τα πούμε;

«που΄σουν Λάζαρε ,που η φωνή σου
όπου σε κλαιγαν οι αδερφοί σου;
Ήμουνα στη γη παραχωμένος,
Και με τους νεκρούς ανταμωμένος.
Τα χεράκια μου σταυροδεμένα,
Τα ποδάρια μου αγναντισμένα.
Τα ματάκια μου γιομάτα δάκρυ
Και το στόμα μου πικρό φαρμάκι.
Κι ήρθεν ο Χριστός και ξύπνησέ με,
Κι απ΄το μνήμα μου εσήκωσέ με.
Ήρθε ο Λάζαρος ,ήρθαν τα Βάγια
ήρθ΄η Κυριακή που τρων΄τα ψάρια.»
Κι αφού μάθουμε τα κάλαντα μπορούμε να επικοινωνήσουμε με τους παππούδες και τις γιαγιάδες μας για να τους «τα πούμε», αλλά και να τους ρωτήσουμε, αν θυμούνται το έθιμο και τα κάλαντα του Λαζάρου και να "μας τα πουν" κι αυτοί!
Με τη βοήθεια των γονιών μας καταγράφουμε όσα ο παππούς και η γιαγιά θα μας πουν και τα στέλνουμε στο νηπιαγωγείο,για να τα δούμε αργότερα όλοι στο ιστολόγιό μας! 
Να μην ξεχάσουμε να γράψουμε σε ποια περιοχή λέγονταν αυτά τα κάλαντα!!!
Καλή Μεγάλη Εβδομάδα να έχουμε 

και ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου