Τετάρτη 8 Απριλίου 2020

Μένουμε στο σπίτι- Μαθαίνω για το σώμα μου (1)



Η πρωτόγνωρη κατάσταση  που ζούμε, μας απέκοψε από όσα θεωρούσαμε καθημερινότητα κι έτσι μένουμε σπίτι.
Προσοχή όμως! Μη ξεχνάμε ΤΙ και ΠΟΣΟ τρώμε!
  Είχαμε κατορθώσει να μάθουμε να «Τρώμε υγιεινά για να έχουμε σώμα και δόντια γερά», μέσω του προγράμματος Αγωγής Υγείας με τον αντίστοιχο τίτλο, το οποίο πραγματοποιήθηκε αυτή την σχολική χρονιά από το 3ο, 4ο και 5ο  πρωινά  τμήματα  του Νηπιαγωγείου μας.

 Η ενασχόλησή μας με το πρόγραμμα αυτό προέκυψε, όταν βγήκε το δοντάκι της Μαρίας την ώρα που τρώγαμε πρωινό ή  όταν παρατηρήσαμε την  ποιότητα του δεκατιανού γεύματος ή από τα «Τα 9 φαγιά» που μάθαμε όταν επισκεφθήκαμε  το Εθνολογικό Μουσείο, ως έθιμο της Θράκης την παραμονή των Χριστουγέννων. 
     
Οι παρατηρήσεις, οι απορίες και το ενδιαφέρον των παιδιών, 
μας οδήγησαν στην διαμόρφωση και στην εξέλιξη του προγράμματος, η οποία διακόπηκε από την υποχρεωτική 
παραμονή όλων μας στο σπίτι.

    Πάμε λοιπόν να ξεκινήσουμε το ταξίδι μας που θα έχει πολλές στάσεις. Άλλοτε σε βιβλία, άλλοτε σε τραγούδια, σε παιχνίδια, σε γεύσεις, σε χορούς, σε παροιμίες, σε κατασκευές ή σε επισκέψεις!


          Αρχικά και με τη βοήθεια του βιβλίου που έφερε μαθήτριά μας 
για το σώμα, παρατηρήσαμε το σώμα μας,
ως προς τα εξωτερικά χαρακτηριστικά:χέρια, πόδια, κεφάλι, 
μαλλιά, μάτια, ύψος, κιλά, αγόρι, κορίτσι και βρήκαμε 
ομοιότητες και διαφορές ανάμεσά μας.



Προσπαθήσαμε και βρήκαμε τρόπο (εκτός του μέτρου)
 με τον οποίο  μπορέσαμε και μετρήσαμε 
το ύψος μας.



  Ονομάσαμε τα μέρη του σώματος και με την βοήθεια πίνακα αναφοράς  συνθέσαμε με γράμματα,  λέξεις, τα μέρη του
σώματος. 


Χορέψαμε τα αγαπημένα μας τραγούδια
 ΧΟΚΙ-ΠΟΚΥ...

  

...και ΚΕΦΑΛΙ-ΩΜΟΙ


      Μιλήσαμε για την χρησιμότητα του κάθε μέρους και για να γίνει πιο κατανοητό το παίξαμε (περπατήσαμε χωρίς πόδια, πιάσαμε χωρίς χέρια, κάναμε διαδρομές ανάμεσα στα καρεκλάκια χωρίς  να βλέπουμε).
Χορέψαμε με μπαλόνι ανά ζευγάρια και μετά κάναμε αυτοσχεδιασμούς με το σώμα μας μετατρέποντάς το 
σε ελέφαντα,  σε δέντρο, σε γάτα.. ενώ στη συνέχεια το αποτυπώσαμε ζωγραφίζοντάς το ή συνθέτοντάς το ως puzzle .

  
           
     Ανακαλύψαμε τις αισθήσεις μας: όραση, γεύση, όσφρηση, αφή δοκιμάζοντας καρπούς,τρόφιμα,  φρούτα, λαχανικά, γλυκά,  πικρά, αλμυρά μα και ξινά.
 Όμως δεν αφήσαμε παραπονεμένη και την ακοή μας αφού προσπαθήσαμε να αναγνωρίσουμε τους συμμαθητές μας από τη φωνή τους!


Ξέρετε τι ανακαλύψαμε μετά από όλα αυτά και με τη
 βοήθεια του βιβλίου: Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας;;;;;; 

Ότι…  ΕΙΜΑΣΤΕ  ΟΛΟΙ  ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ  ΜΑ  ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟΙ!!!!!

        Την ανακάλυψή μας την φτιάξαμε ένα ομαδικό κολλάζ, όπου το κάθε παιδί  ζωγράφισε τον εαυτό του και το δικό του δακτυλικό
       αποτύπωμα, ενώ άλλα παιδιά  κάναμε ομαδική εργασία βάζοντας 
ο καθένας τον δικό του μοναδικό και διαφορετικό Έλμερ.



    Στη συνέχεια μιλήσαμε για το εσωτερικό μέρος του σώματός       μας και για το πως λειτουργεί το μοναδικό αυτό εργοστάσιο!!!
    Είδαμε τα συστήματα (αναπνευστικό, κυκλοφορικό, πεπτικό σκελετικό και φυσικά τον εγκέφαλο). Εξηγήσαμε τι κάνει το καθένα και πως μας βοηθάει.

Ακούσαμε την καρδιά του διπλανού μας με ακουστικά.
      Τρέξαμε και μετά ξαπλωμένοι βάλαμε χαρτί επάνω στην κοιλιά μας για να νιώσουμε την ανάσα μας.
     Φυσήξαμε με καλαμάκι, τέμπερα στο χαρτί και δημιουργήσαμε πίνακες ζωγραφικής.
    Διαβάσαμε το βιβλίο : το στομάχι μου γουργουρίζει       

και  είδαμε το ταξίδι της τροφή στο  βίντεο για την πέψη.
      
 

  Το ξέρατε πόσο σημαντικό είναι να πίνουμε πολύ νερό την ημέρα;
             8 ολόκληρα ποτήρια συνιστούν οι ειδικοί!

 

Έτσι καταγράψαμε πόσο νερό πίνουμε μέχρι να  να επιστρέψουμε στο σπίτι μας ( 1 ή 2 μπουκάλια ή κανένα;)



Για να δουλέψει όμως σωστά αυτό το καταπληκτικό
«εργοστάσιο» θέλει και τα σωστά «καύσιμα» που είναι οι τροφές!



Όμως, οι τροφές και η διατροφή είναι μια μεγάλη ενότητα  του προγράμματος που θα σας την παρουσιάσουμε τις επόμενες ημέρες.


Μέχρι τότε να είσαστε καλά και να τρώτε ΥΓΙΕΙΝΑ!





 


  



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου