Μένουμε σπίτι μικροί και μεγάλοι κι αφού δεν μπορούμε να συνεχίσουμε τις δραστηριότητες και τα προγράμματά μας όλοι μαζί στο σχολείο,ας θυμηθούμε κάποια από αυτά που κάναμε όταν ήμασταν στο σχολείο...
Στο 2ο πρωινό τμήμα του νηπιαγωγείου μας,είχε αρχίσει να υλοποιείται το πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
"Ταξίδι στο μαγικό κόσμο των συναισθημάτων":
Ας θυμηθούμε....
Με αφορμή το βιβλίο «Τα συναισθήματα»
ξεκινήσαμε να σχεδιάζουμε δραστηριότητες που σχετίζονται με τα συναισθήματα μας, η διαχείριση των οποίων διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην προσωπική ανάπτυξη και πρόοδο των νηπίων.
Στο 2ο πρωινό τμήμα του νηπιαγωγείου μας,είχε αρχίσει να υλοποιείται το πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
"Ταξίδι στο μαγικό κόσμο των συναισθημάτων":
Ας θυμηθούμε....
Με αφορμή το βιβλίο «Τα συναισθήματα»
ξεκινήσαμε να σχεδιάζουμε δραστηριότητες που σχετίζονται με τα συναισθήματα μας, η διαχείριση των οποίων διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην προσωπική ανάπτυξη και πρόοδο των νηπίων.
Στη συνέχεια καταρτίσαμε ένα σχέδιο εργασίας (project) για να καταγράψουμε
τις ιδέες των παιδιών σχετικά με το τι θέλουν να μάθουν για τα συναισθήματα .
Αναλύσαμε το κάθε συναίσθημα και τα παιδιά βίωσαν την αντίστοιχη συναισθηματική κατάσταση μέσα από το κουκλοθέατρο και την μουσική (ακρόαση κλασσικής μουσικής).
Προσεγγίσαμε το θέμα μέσα από την βιωματική μάθηση. Έτσι, γίναμε χαρούμενοι, λυπημένοι, θυμωμένοι, φοβισμένοι, φορώντας την αντίστοιχη μάσκα του κάθε συναισθήματος. Τα συναισθήματα μας εναλλάσσονταν ανάλογα πάντα με την διάθεση μας.
Φτιάξαμε την παλέτα των συναισθημάτων
Στη συνέχεια τα παιδιά με την καθοδήγηση της νηπιαγωγού αφού άκουσαν μουσική
Ήρθαμε αντιμέτωποι με το συναίσθημα του φόβου, του θυμού, της ζήλιας, του στρες και μέσα από την συνεργασία σε ομάδες ψάξαμε όλοι μαζί τρόπους αντιμετώπισης των κυριοτέρων φόβων και ανησυχιών μας.
Αναλύσαμε το κάθε συναίσθημα και τα παιδιά βίωσαν την αντίστοιχη συναισθηματική κατάσταση μέσα από το κουκλοθέατρο και την μουσική (ακρόαση κλασσικής μουσικής).
Προσεγγίσαμε το θέμα μέσα από την βιωματική μάθηση. Έτσι, γίναμε χαρούμενοι, λυπημένοι, θυμωμένοι, φοβισμένοι, φορώντας την αντίστοιχη μάσκα του κάθε συναισθήματος. Τα συναισθήματα μας εναλλάσσονταν ανάλογα πάντα με την διάθεση μας.
Φτιάξαμε την παλέτα των συναισθημάτων
και τα παιδιά
μέσα από εικόνες και παιχνίδια ρόλων συνειδητοποίησαν ότι δεν υπάρχουν καλά και
κακά συναισθήματα.
Στη συνέχεια τα παιδιά με την καθοδήγηση της νηπιαγωγού αφού άκουσαν μουσική
του Μ.Χατζιδάκη(από Το νησί των συναισθημάτων)
αλλά και του Σ.Σπανουδάκη
εξέφρασαν τα συναισθήματα τους και τους δόθηκε η ευκαιρία να κατανοήσουν και
τα συναισθήματα των άλλων.
Η μουσική αποτέλεσε έναν άλλο τρόπο έκφρασης των
συναισθημάτων. Ήρθαμε αντιμέτωποι με το συναίσθημα του φόβου, του θυμού, της ζήλιας, του στρες και μέσα από την συνεργασία σε ομάδες ψάξαμε όλοι μαζί τρόπους αντιμετώπισης των κυριοτέρων φόβων και ανησυχιών μας.
Πλοηγηθήκαμε στο διαδίκτυο με σκοπό να γνωρίσουμε την έκφραση των συναισθημάτων
στους πίνακες ζωγραφικής κάποιων σπουδαίων ζωγράφων.
Κατά την διάρκεια του προγράμματος ,οι γονείς συμμετείχαν
και ενημερώνονταν για τις δράσεις μας καθώς επικοινωνούσαμε μαζί τους με
επιστολές του προγράμματος
Στο τέλος, μάθαμε να εξωτερικεύουμε τις σκέψεις μας, τις προθέσεις μας, τις συναισθηματικές μας καταστάσεις και να διαχειριζόμαστε σωστά κάθε συναίσθημα που νιώθουμε. Το θεατρικό παιχνίδι και η δραματοποίηση κυριάρχησαν κατά την διάρκεια υλοποίησης των παραπάνω δράσεων μας.
Η συνέχεια του προγράμματος όταν -με το καλό- βρεθούμε πάλι όλοι μαζί στο σχολείο!
«Βήματα για την Ζωή» Ν.Κουρμούση(επ.επιμέλεια Β.Κούτρας)
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα ήταν ο κύριος πυρήνας και οδηγός μας καθώς περιλαμβάνει ιδέες και
προτάσεις για την ανάπτυξη ατομικών και κοινωνικών δεξιοτήτων για το
νηπιαγωγείο.
Κατασκευάσαμε το λουλούδι των συναισθημάτων,
μιλήσαμε για τους τρόπους αντιμετώπισης του θυμού,
φτιάξαμε το ζάρι των συναισθημάτων και διαβάσαμε παραμύθια
που προάγουν την ανάπτυξη της συναισθηματικής αγωγής του νηπίου
.Δραματοποιήσαμε πολλά από αυτά για να βιώσουμε τα συναισθήματα των ηρώων .Στο τέλος, μάθαμε να εξωτερικεύουμε τις σκέψεις μας, τις προθέσεις μας, τις συναισθηματικές μας καταστάσεις και να διαχειριζόμαστε σωστά κάθε συναίσθημα που νιώθουμε. Το θεατρικό παιχνίδι και η δραματοποίηση κυριάρχησαν κατά την διάρκεια υλοποίησης των παραπάνω δράσεων μας.
Η συνέχεια του προγράμματος όταν -με το καλό- βρεθούμε πάλι όλοι μαζί στο σχολείο!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου